måndag 28 februari 2011

Ett halvt år i Malmö

Det slog mig nyss att jag nu har bott ett halvt år i Malmö. Från den 28:e augusti 2010 fram till nu. Tiden går alltid så sjukt snabbt nu för tiden!

Då, för sex månader sedan, körde jag ner med en fullpackad bil från Österbotten till Skåne, i sällskap av mina föräldrar. Brummade ner från Vasa till Åbo, över med båt från Åbo till Stockholm, och så slutligen vidare längs motorvägen från Stockholm till Malmö. Ett helt dygn varade den resan, men när vi väl nådde de skånska kullarna kändes det ganska bra ändå. Och jag trivs faktiskt ganska bra här, trots att jag många gånger ifrågasatt det.

Det är inte lika grönt och fint nu som då...

6 kommentarer:

  1. Vänta bara till våren och sommaren kommer, då kommer du att trivas ännu mer, jag lovar!

    SvaraRadera
  2. Det var helt underbart <3 Bästa grållen!
    Jo, ibland kan man verkligen undra vad de gör med hästarna, i regel tror jag att de inte gör något alls - verkligen ingenting.
    Pratade med Chefen idag o han sa att det är det snabbaste/enklaste sättet att förstöra en häst, att inte göra någonting.
    Jag vet inte om jag håller med, men det är hans filosofi iaf.
    Jag tror att det handlar om respekt, och inte om att försöka mästra sin häst.
    Fick det lite bekräftat idag eftersom tyskan som jobbar här med samma arbetsuppgifter som jag blev avkastad av 'sin' 3-åring, och den har hon varit ganska barsk med - medan jag känner mig hur trygg som helst när jag rider Skorpan, det finns liksom inte på världskartan att han skulle försöka bocka av mig bara sådär.

    Men som sagt, det verkar vara olika för alla ;)

    SvaraRadera
  3. Svar: Tack! :) Ja dom är mina, eller Sam är egentligen pappas men det är jag som sköter honom och rider honom. :)

    SvaraRadera
  4. haha, ja sjukt irriterande kan det vara ibland! ..och inte för att förvärra ditt sötsug men den var verkligen jättegod också..
    :D

    SvaraRadera
  5. Varför flyttade du? :/

    SvaraRadera