fredag 25 mars 2011

A champion and a legend

Nu har jag gråtit så ögonen svider ännu mer än tidigare, för jag kollade nämligen på en film om en av världens mest legendariska galopphästar: Ruffian. Sorgligt, rörande, brutalt och vackert på samma gång. Alla hästintresserade människor bör se denna film! Och tack till Anso för filmtipset!

Googlad bild på det fantastiska stoet som levde och regerade på 70-talet. Ruffian. Vila i frid!

Och självklart börjar jag fundera på hur jag kommer att reagera den dagen då det är dags för min egen svarta skönhet att springa vidare till de evigt gröna ängarna. Men nej! Det vill jag inte tänka på! Den dagen, den sorgen. Än finns han.

3 kommentarer:

  1. Den filmen ha ja leta efter men hittar int den nånstans :( Ha du sitt Secretariat? Värsta böölfilmen.

    SvaraRadera
  2. Den finns i nio delar på Youtube, du kan kolla där! Faktiskt riktit bra kvalitét också :O och jepp, ja ha sitt Secretariat... oj oj, ja lipa no :')

    SvaraRadera
  3. kul att e gick hem :´)

    SvaraRadera