torsdag 3 mars 2011

Det small till i Värnhem

När jag stod vid Värnhemstorget och väntade på bussen hem för en halvtimme sen så hoppade nog hjärtat upp i halsgropen på mig och alla andra människor i närheten. PANG, lät det. Och det var inget litet pang, utan en rejäl jävla smäll. Någon skrek till, ett barn började gråta, och jazzmusikanterna som underhöll förbipasserande tystnade. Vad hände?
Min första tanke var att nu är det skottlossning och drama på gång igen, men njae, det verkade snarare som att bussen framför hade fått något fel; var det motorn eller något däck som small till kanske? Bussen tömdes på folk i varje fall. Exakt vad som hände har jag ingen aning om, så om någon i Malmö känner till några detaljer får ni gärna upplysa mig!

Allt mitt slit igår verkade vara mödan värt, för jag fick inte särskilt mycket kritik av mina klasskamrater på min uppsats, och det är väl positivt? Det känns som att jag har rätt bra koll på detta ändå. Gött.

2 kommentarer: