torsdag 24 mars 2011

Jag vill snyfta mera

Efter ett tips från min kära lillasyster har jag nu sett min första film med Zac Efron i huvudrollen: Charlie St. Cloud. Och vet ni vad? Den var bra! Inte riktigt så förutsägbar som jag först hade trott, och jag fick gråta sådär lagom mycket. Nu är jag sugen på att gråta lite till och därför undrar jag nu om någon av er har förslag på bra snyft-filmer?

Jag har redan sett The Notebook (favoriten), Remember Me (nummer två vad gäller favoritsnyftare) och Dear John (en besvikelse, jag snyftade inte alls) - men har ni andra förslag mottas de tacksamt.

11 kommentarer:

  1. Snyftare finns det gott om men t.ex. A WALK TO REMEMBER och VID DIN SIDA (eng STEP MOM)...

    SvaraRadera
  2. Åh ja, tack Anonym, det är två jättefina filmer det med, men har sett båda... fast det börjar nog bli dags för en ny omgång av A Walk To Remember... :)

    SvaraRadera
  3. Seven pounds,
    Hachiko: A Dog's Story, (sann berättelse)
    The Last song,
    The Guardian,
    Ruffian, (sann berättelse)
    The green mile
    Gladiatorn

    Lite olika typer av filmer, vet ju int om du gillar di men he e iaf såna som jag blöter ner kuddin till ;)

    SvaraRadera
  4. P.S I love you! Stört grät till den filmen.

    SvaraRadera
  5. har inte sett den själv, men My sister's keeper lär vara bra också :)

    SvaraRadera
  6. Anso, av dom du nämnde har jag INTE sett Seven Pounds, The Guardian och Ruffian! Måst kolla upp dem! Dom andra e fina :')

    Anonym x 2, oh ja, dom två filmerna har jag sett, de är minsann riktiga snyftare!

    SvaraRadera
  7. P.S. I Love You e riktit bra :)

    SvaraRadera
  8. Nu kommer jag int på nån riktig "snyftfilm", men senaste filmen som fick mig till tårar var nog "Elvis and Anabelle". :]

    SvaraRadera
  9. Tack för tipset Catzen, såg trailern o den verka riktit bra faktiskt!

    SvaraRadera
  10. Jag hade låga förväntningar inför charlie st cloud, men den var ju faktiskt inte helt dålig..

    Några bra snyftare jag sett på sista tiden är iaf: Up, Love me if you dare och Flipped. 3 riktigt sevärda filmer annars också tycker jag:)

    SvaraRadera
  11. Heidi, Tack för tipsen! Har inte sett de två sistnämnda, måst youtuba trailers ;)

    SvaraRadera