fredag 9 januari 2009

Biljävel och snorungar

Jag besiktade min bil idag. Egentligen borde jag ha gjort det senast i onsdags, men bättre sent än aldrig! Anyway, i väntan på min tur satt jag och lyssnade på musik i bilen, och när jag sen skulle starta bilen och köra in så totalvägrar fanskapet att gå igång?! Efter att ha suttit i fem minuter med stereon på? Besiktningsgubben fick komma med startkablarna och jag konstaterade bittert att det nog bör inhandlas ny acku också. Som om det inte skulle gå tillräckligt med pengar ändå... suck.
I övrigt var det inget fel alls på min lilla Opel, och i avgastestet fick den med beröm godkänt! Så nu när jag har en felfri och besiktad bil så kan jag lugnt köra iväg norrut i helgen.

Är det inte förresten ganska tragiskt att små barn, som knappt är i skolåldern (eller kanske 8-9 år), stjäl saker från affärer? Den lilla damen som stoppade en bok under jackan idag hoppas jag fick en rejäl utskällning när föräldrarna hämtade henne. Hennes två medbrottslingar var tydligen ångerfulla, medan själva skurken tydligen inte rörde en min.
Man undrar ju hur ett barn i så låg ålder ens kan komma på tanken att stjäla. Jag hoppas att föräldrarna till henne ser sig själv i spegeln (för jag har hört ett och annat om modern). Jag hoppas att de är allt annat än stolta över sig själva och sin dotter, för vilken framtid är det för ungen om hon redan nu stjäl? Det finns ingen moral alls i vissa människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar