lördag 24 januari 2009

Tillbaka i norr

Vaknade klockan 10 imorse av att mamma ringde och påminde mig om att vi skulle åka norrut till Jakobstad och Pedersöre idag, för att fira morfar som fyller 80 år. SHIT. Jag hade totalt glömt bort det! Jag lovade att boka in helgen för det redan för flera veckor sedan, men ändå lyckades jag glömma. Vilken tur att jag ändå inte planerat in något speciellt för min lediga helg...
Så nu sitter jag här. Hemma hos morföräldrarna i lilla, underbara men tråkiga Sandsund. Har just druckit kaffe och ätit bulla, så nu väntar jag bara på kvällens måltid på restaurang med släkten. Ska bli gott! Vad ska jag månne hitta på senare ikväll då? Blir väl nyktert iallafall. Jag fortsätter på min nästan-tipaton-tammikuu ändå, lika bra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar