fredag 30 januari 2009

För bra för att vara sant?

Jag tänker inte berätta allt för mycket innan jag vet tillräckligt, men jag fick ett mail från en familj i södra Kalifornien idag (gällande mitt au pair-intresse, för de som inte räknat ut det). Kort sagt, så erbjöd de mig ca 5000€ i månaden, samt resor till bl.a. Karibien. Allt det för att ta hand om två kids 8h per dag. Det låter alldeles för bra för att kunna vara sant, eller hur?

Men OM det är seriöst och på fullaste allvar så... jaa-a... då är jag nog beredd att skjuta upp drömmen om Storbritanniens gröna dalar ett tag till och tjäna pengar istället.

11 kommentarer:

  1. jisses amalia, 5000 € i månaden ?! du sku ju bli stenrik på ett år/halvår/hu läng du nu sku vara! ;D

    SvaraRadera
  2. jiiiisseees!!! Om de e sant e de ju helt jävla skitbraaaa!! Herrejävlar va rik du sku bli på ett år..eller bara några månader!!

    SvaraRadera
  3. Lät faktiskt lite för bra för att vara sant.. Men hoppas de e sant för din skull Malin ;D

    SvaraRadera
  4. Nu kommer jag och är tråkig och leker mamma men det första jag tänker på är typ trafficking :S
    Men om det är seriöst så är det ju skitkul :D

    SvaraRadera
  5. Irene, jamen man blir ju misstänksam! Så dehär måst ju absolut undersökas...

    Edit förresten, ja sku bara tjäna närmare 4000€/månad, it 5000 som ja skrev först... ;)

    SvaraRadera
  6. OMG! Alltså, vaför? Kan e faktist va sant?

    SvaraRadera
  7. Hörduuuu... iiiingen aning! Ja blir nästan bara mer o mer misstänksam... ha som int fått nå direkta svar på mina frågor än heller så? Hmm.

    SvaraRadera
  8. Finns nog många därute som lurar... speciellt via internet (om du har haft kontakt via mejl?) Minns i AUS. då vi leta lägenhet så va de nån som sa han va präst som sku låna ut sitt hus billigt bara man tog hand om det osv. när han var borta på nån långsemester... lovade flera olika människor och till flera olika addresser dessutom... ingen aning vad hans plan var riktigt. Men han var då ingen präst, haha.

    SvaraRadera
  9. Ju alltså no finns de ju konstiga mänskor i denhe världen noo... :D

    SvaraRadera
  10. Va fösikti! :| Låter ju no lite sjukt att ge en au pair nån värsta stadsdirektör lön. :/

    SvaraRadera
  11. Ja ha no skippa e nu, ja e 99,9% säker på att he e nå fejk bara, efter att ha fått samma svar på heeelt olika frågor (de va int ens svar på mina frågor som stoo i dede mejle) två ggr i rad nu.
    Störande.

    SvaraRadera