måndag 29 mars 2010

I hate goodbyes

Dagen har tillbringats i sällskap med Sarah och Antonia. Morgonen spenderades hemma hos mig, med rejäl frukost och lite tevetittande. Runt tolvtiden körde vi iväg till Dundrum Shoppingcenter, var vi sedan tillbringade resten av dagen och köpte sådant vi egentligen inte behöver, som vanligt.
De två tyskorna tog sedan snabb-tåget in till Dublin city centre för att tillbringa natten på ett hostel där, för imorgon åker de vidare till nästa ställe. Antonia flyger hem till Berlin igen, och Sarah tar bussen ner till Cork för att pröva arbetslyckan hos en annan familj. Och jag körde hem till mitt älskade Wicklow igen. It feels kinda empty here now without you, babes. I still haven't realised that you're gone, I think.

Vad som sedan återstod av kvällen har jag ägnat åt att välja ut några högskolor/universitet runtom i Sverige, som jag skulle kunna tänka mig att studera på. Får se vad det blir av det nu.
Fotografi vore självklart dröm-utbildningen, men verkligheten nyper mig i skinnet och jag har nu breddat på det och begränsat mig till studier inom mediabranschen och studier på engelska. Vad gäller framtiden och val av arbete då, så bör jag väl vara realistisk och göra det så enkelt för mig som möjligt att hitta ett bra jobb. Fotografi är ju bara fotografi, men media är så mycket mer. Om ni förstår hur jag menar.

Nu är jag trött. Sängen ser mycket inbjudande ut. Godnatt!

2 kommentarer:

  1. oh my honey. i have realised that i'm gone now and i#m kind of upset. it was such an great time with you and i think u made it to an time i will always remember!
    Thanks for everything Malin! ♥

    SvaraRadera
  2. You're very very welcome, sweetie! <3

    SvaraRadera