torsdag 18 mars 2010

International Business

Jag har kommit vidare till urvalsprov, för Arcadas engelskspråkiga utbildning International Business. Förhandsmaterialet som ska läsas innan dess består av en pdf-fil på över 80 sidor, så jag tror jag ska få det utskrivet så jag kan koncentrera mig på läsandet ordentligt. Jag ser faktiskt fram emot att börja läsa, och jag blir mer och mer övertygad om att detta är något jag verkligen vill studera!

För det första så går utbildningen på engelska, vilket jag efter ett år i Irland behärskar mycket bättre än tidigare, och så är det ett språk jag avgudar och gärna fortsätter prata. För det andra är det en mycket bred utbildning som koncentrerar sig på både kultur, geografi och ekonomi. Det betyder alltså att jag efter utbildningen skulle kunna jobba med i princip vad som helst och var som helst. Hur bra vore inte det?

Urvalsprovet äger rum i Helsingfors den 28:e april. Det är dagen efter att jag kommer hem från Irland, så jag blir tvungen att stanna över natten i huvudstaden och åka hem till Vasa någon dag senare än tänkt... Mia och Cila, är ni i H:fors då, och kan jag isåfall få sova över hos er?
35 platser finns det till denna utbildning. Jag hoppas innerligt att jag kommer att få en av dem. Att bo och studera i Helsingfors i några år vore inte alls så dumt.

Fast det kan ju förstås hända att jag totalt har tappat intresset för detta efter att ha läst igenom förhandsmaterialet... haha. Let's hope not.

3 kommentarer:

  1. ja vi tala de redan igår om detta men , du är så välkommen så , igen :D
    Ock utbildningen e säkert jätteintressant när det är mycket olika saker man läser om ! :)
    Studielivet i hfors är säkert grymt ! hoppas på att vi slipper in på arcada :DD

    SvaraRadera
  2. Hihi, yaay, tack ;)
    Janå de tror jag nu iallafall att den är, så ja håller tummarna för att inträdesprove går bra sen också, och att de int e så många som söker, haha.
    Jag vill till Arcada och H:fors, och jag vill att du också är där när jag är!! :D Nu satsar vi!

    SvaraRadera
  3. Jaa absolut , nu ska de satsas ! :DD

    SvaraRadera