lördag 6 mars 2010

See you soon again, Dublin

Nu är vi tillbaka hemma hos mig igen, efter vårt huvudstadsbesök. Särskilt mycket shopping blev det faktiskt inte, men jag råkade ändå gå och kära ner mig i ett par skor och en väska, som jag också köpte... så nu har jag igen gett mig själv köpförbud på oviss framtid, på allt som har med mode att göra.
Vi hade alltså bokat ett hotellrum i Dublin, för att kunna gå ut och festa lite på fredagskvällen. Sagt och gjort. När mörkret fallit traskade vi iväg i våra killer-heels till Temple Bar och gästade några pubar och nattklubbar. Club M fick sig ett hastigt besök, och sedan gick vi vidare till The Button Factory, där Sidney Samson dunkade med sin musik - LIVE! Skitcoolt. Och sjukt roligt att dansa. Ont i fötterna hade vi dock, men vill man vara fin får man lida pin.

Nu är både jag och Petra trötta och slitna, men vi kämpar vidare och ska ut och festa lite till ikväll i Wicklow town. Jag kan knappt hålla ögonen öppna, men ääääh! Nu festar vi! Det är inte alla lördagar jag har möjlighet att gå ut.

2 kommentarer: