torsdag 11 mars 2010

Raspberry cheesecake ice cream

Vi har en kille här på gården just nu som målar stallet åt oss. Han är från England. Han pratar lustigt och kallar mig för 'darling', med grov brittisk dialekt. Det är lite roligt, men nuförtiden föredrar jag faktiskt att lyssna på irländsk engelska! Det börjar kännas som "mitt" språk.
Och så börjar jag få grym ångest över att åka härifrån om 1,5 månad. Jag vill inte.

Jag red unghästen Kate idag igen, och denna gång fick vi skutta över ett litet rättuppstående hinder på ca 70 centimeter, och till min stora glädje (och chefens) gick allt som smort! Hela ridturen med henne gick riktigt bra idag, så det är jag verkligen enormt lättad över. Bara hon inte börjar bråka igen så ska vi nog komma bra överens, hon och jag.

Nu har jag druckit lite limsa och ätit lite glass och passionsfrukt, så nu ska jag mocka boxarna och kvällsfodra hästarna och avsluta arbetsdagen. Slut på pausen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar