lördag 26 november 2011

De kallar det "lilla jul"

Lördagskvällen tillbringas hemma, med mysbelysning och lite snacks, medan vinden viner utanför fönstret. Jag har nu läst ut Wuthering Heights av Emily Brontê, och ska sätta igång med J.M. Coetzee's Disgrace istället. Sista boken att läsa i denna litteraturkurs!
Imorgon väntas det bli stormigt väder här nere i söder, så jag tänker mest hålla mig inomhus... med undantag för att hjälpa min klasskompis Emma att flytta in i sin nya lägenhet här i närheten av Värnhem.

Tog bussen ut till stallet vid lunchtid idag också, och Bläddeprinsen är sällan så trevlig att dressyra med (av den enkla anledningen att han ofta blir slö och omotiverad på ridbanan), men idag gick det faktiskt riktigt bra (kan det bero på sporrarna?); efter lite slit och böjningar hit och dit så kände jag faktiskt hur han började bära upp sig själv mer och mer! En mycket skön känsla, så då avslutade vi ridpasset. Och oj, så trött hästen blev då... haha. Jomen, idag jobbade vi duktigt. Mera såna bra dressyrpass önskas!

2 kommentarer:

  1. Tänk att få läsa alla böcker du "måste" läsa. Men tiden, den räcker inte till för mig. - Skall jag ta bort citattecknen?

    I Skåne är annars Lilla Jul dagen före julafton.

    SvaraRadera
  2. Bara bra ja blir "tvingad" till att läsa lite, jag behöver det ;)

    Och jo, men jag syftade på alla hemma i Österbotten som firar Lilla Julen denna helg.

    SvaraRadera