tisdag 8 november 2011

Ett tråkigt inlägg om böcker och sånt

Just nu är jag uppslukad av allt läsande av klassisk engelsk litteratur som vi har framför oss resten av terminen, med välkända författare som Shakespeare, Shelley, Bronté, Defoe etc, och därför är bloggen lidande. För att dessutom öka trycket ytterligare, läser vi kurs nummer två i konsten att lära sig skriva på rätt sätt, nämligen Academic Writing & Rhetoric 2. Det är inga lätta grejer, kan jag lova er. Oerhört intressanta dock, och framför allt lärorika. Det ska kanske bli en smart, kulturell och litteraturvetande människa av mig också en vacker dag!

3 kommentarer:

  1. ÄLSKA brittiska klassiker!
    Austen är anledningen till att jag lider av kroniskt singeltillstånd - jag vägrar nöja mig med något annat än Mr Darcy! (For real..!)


    Sv; Haha, nu dör du väl när jag säger att det var nedsatt från 699 till 200 spänn XD
    Köpte det i en liten foderbutik utanför halmstad som har ett litet hörn med utrustning också!

    SvaraRadera
  2. Ta bort det där med tråkigt ur rubriken. Du har åtminstone en läsare som gillar att läsa om ditt läsande. :)

    SvaraRadera
  3. hihi ja ser att ni läser precis samma vi läste på 2an ;) de e kul me klassiker:):) disgrace är gryyym!

    SvaraRadera