onsdag 9 november 2011

Nyårsplaner - check!

Äntligen var det bokat och klart! Det blir nyårsfirande i Danmarks huvudstad, Köpenhamn, detta år, tillsammans med fina vännen Ina! Vi tar flyget dit från Vasa (min hemstad där jag stannar i nio dagar för att fira jul) och anländer kl. 12:15 på nyårsaftonen, så då är det bara att börja fira! Följande dag (bokat hotell nära centralstationen i Kph) tar vi tåget över bron och så hänger vi hos mig några dagar till, innan Ina åker hem igen. Ser väldigt mycket fram emot detta!

Däremot så behöver vi tips på vad man ska göra och hur man ska fira nyåret i denna stad. Nattklubb och dans? Eller pubhäng? Ragga upp nån dansk för hemmafest? Eller nåt helt annat?! Och så en sista fråga... någon som vet hur det är med butiker och öppettider - är allt stängt både nyårsafton och nyårsdag?

Här är några bilder från påsken, som också firades i Köpenhamn, men då tillsammans med min kära familj. Den tredje och sista bilden föreställer Rådhusplatsen, och där hade jag tänkt att vi ska stå i kylan och räkna ner tolvslaget! Wee!

2 kommentarer:

  1. Fan vad nice :D

    Hittade detta på en sida:
    "Julhelgen
    25 och 26 december samt den 1 januari är det helgdagar för alla, men även den 24 och 31 cecember håller dom flesta affärerna stängt. "

    Men, borde ju finnas shoppingcenter som har öppet kanske?

    SvaraRadera
  2. Malin; Danmark är norra europas mest stängda land men du kan alltid köpa sprit på macken :). Nyårsafton är kanske lite öppet men säkerligen inte på nyårsdag.

    SvaraRadera