torsdag 10 november 2011

Ett till inlägg om böcker och sånt

Nu, mina kära vänner, ska jag ägna kvällen åt Wuthering Heights, skriven av Emily Brontê, eftersom jag läste ut Mary Shelley's Frankenstein redan igår kväll. Därefter väntar några kapitel ur Robinson Crusoe (Daniel Defoe) och avslutningsvis Disgrace av Nobelprisvinnaren J.M. Coetzee. Jag räknar med att ha läst dessa tre inom loppet av två veckor, så att jag säkert ska hänga med i litteraturkursen.

Imorgon ska jag ägna förmiddagen till att klippa hästar och pyssla på i stallet, och på eftermiddagen tar jag tåget uppåt för att hänga med Linn i ett dygn igen. På lördagskvällen ska jag antagligen hänga med tjejerna från Lund, och testa på nattlivet i Malmö igen (känns som evigheter sen jag senast var ute). Hoppas ni alla får en supertrevlig helg! Puss puss.

3 kommentarer:

  1. kul med litteraturkurs! tyckte svindlande höjder var helt okej. vad tyckte du om frankenstein? mina förväntningar innan jag läste den boken var ju att den skulle handla om ett riktigt äckligt skrämmande monster, men det var ju bara synd om honom... temat och berättarnivåerna är intressanta att analysera!

    SvaraRadera
  2. Wuthering heights, den är det många som har som favoritbok =)
    Ska ni inte läsa Jane Eyre?

    Jag ska fixa upp fler bilder nu på en gång! =)

    SvaraRadera
  3. sv: jag borde läsa böcker på originalspråk oftare. man kommer lite närmare dem på något sätt då. jag köpte jane eyre för några veckor sen. vi skulle läsa den till förra årets litteraturhistoriska kurs, men jag hann aldrig (hade över 100 böcker på kurslitteraturlistan... omöjligt att hinna med allt). har hört så mycket bra om den och en film har ju nyligen gjorts om den! vill läsa boken innan jag ser filmen.

    jag kommer ladda upp mer bilder från Petersburg ikväll. har skaffat flickr så bilderna inte blir så blurriga på bloggen. har för första gången en systemkamera så jag håller på att lära mig hur man använder den ;) annars är Petersburg en stad man borde besöka! herregud jag blev helt förälskad i den ryska kulturen. vi åkte dit i samband med en kurs i rysk litteratur (som jag älskar) så jag var lite i himlen :D vill dit igen! sämst var kanske att väldigt få kan engelska och att det var jävligt kallt. nästa gång åker jag på sommaren :)

    SvaraRadera