onsdag 16 november 2011

Vem jag tror och hoppas att de väljer

Nu tycker jag att vi ska snacka bönder en liten stund! Är alla okej med det? Bra. För nu är det ju såhär att i nästa program (tror jag) av 'Bonde söker fru' är det äntligen dags för årets bönder att välja vem av de två återstående tjejer som de vill gå vidare med. Förälska sig i på riktigt. Leva med, kanske för resten av deras liv. Gifta sig, skaffa barn, bli gråhårig tillsammans med och så vidare bortåt.
Med risk för att bli stämplad som lite nördig och löjlig, vill jag nu härmed dedikera detta blogginlägg åt att gissa vilken kvinna de fem bönderna kommer att välja till sin "fru"!

Ska vi börja med webb-bonden? Rickard. Han har två blondiner kvar, Charlott och Veronika. Utan att tänka efter desto mer, så gissar jag här på att han väljer Charlott!

Så, vem ska vi ta sedan... Den lesbiska Johanna? Där är jag lite kluven, men jag säger Malin, bara för att hon har ett fint namn.

Pär-Ola då, den kanske mest omtalade bonden. Håller på med hästar och är lite småsliskig. Av de två som är kvar, tycker jag nästan att Helene verkar för bra för honom, så då kan han väl gott få hålla sig till Lousie. Eller? Nä, jag gillar ändå Helene bättre, så jag hoppas hon får lite kärlek.

Lille, blyge Fredrik på Gotland! Läste att han vill ha 15 barn. På riktigt. Då hoppas jag han väljer Therese, för nåt säger mig att hon är mer redo för lant- och mammalivet än söta Fanny.

Sist och äldst har vi Per-Olov. Hur mysig är inte han?! Och jag hoppashoppashoppas verkligen att han väljer den minst lika mysiga Susanne, för de tror jag skulle passa som hand i handske!

Och därmed avslutar jag min lilla analys och gissningslek och hoppas att jag fortfarande kan ses som en respektabel och intelligent kvinnlig individ, trots att jag tittar på uppgjorda dejtingprogram på teve om onsdagskvällarna och diskuterar nya Twilight-filmen på pauserna i skolan. Så, säg mig, vad tror och tycker ni? Ååh, så spännande det ska bli att få veta vem de väljer... iiih.

6 kommentarer:

  1. Jag tror exakt samma som dej, intressant o si vem di väljer! :D

    SvaraRadera
  2. haha oj, de va jag där tidigare ..

    SvaraRadera
  3. Vi tycker om dig ändå Malin!

    SvaraRadera
  4. Niinus - härligt, återstår att se hur det blir! :D can't wait, hahaha!

    Jessica - skönt att höra, tack! ;)

    SvaraRadera
  5. enhundradelssekund.blogspot.com är en av de mer imponerande bloggar jag sett. Tack så mycket för att hålla internet elegant för en förändring. Youve fick stil, klass, övermod. Jag menar det. Vänligen håll upp det för utan internet är definitivt saknar intelligens.

    SvaraRadera