tisdag 23 februari 2010

Castletimon Kate


Idag har jag fått rida denna vackra fröken (bilder från maj -09), vid namn Castletimon Kate. Hon blir fem i år och är till salu, så om någon vill köpa en proffessionellt tränad häst med potential från Irland, är det bara att hojta till så meddelar jag min chef!
Det var första gången jag red henne, har hittills bara longerat henne, men jag blev positivt överraskad. Mjuka och luftiga gångarter och med undantag för en smula envishet och "glöd" så är hon en mycket trevlig unghäst som jobbar på fint när hon vill. Jag ska tillbaka till Ballinteskin Farm (där hon varit/är på inridning och träning) på fredag och rida henne igen. Det lär knappast dröja länge innan Peter och Michael ställer fram hinder som de vill att jag ska skutta över med Kate... får se hur det går med det.

För övrigt hade jag en trevlig måndag. Åkte över till Sarah och käkade pannkakor med vaniljglass och Nutella och tittade på en film, och därefter åkte vi vidare till Bray och tog tåget in till Dublin.
Filmen jag hade köpt biljetter till, Same same but different, handlade om en tysk kille som träffar en tjej på en resa till Kambodja och de blir kära. Senare visar det sig att tjejen har HIV och när killen försöker hjälpa henne och hennes familj upptäcker de alla olikheterna mellan deras kulturer. Kärleken övervinner dock det mesta, och slutet tyckte jag om.
Det var en riktigt bra film, och när man gick ut ur biosalongen (som btw var enorm och imponerande) ville de att man skulle ge betyg mellan ett och fyra. Jag gav den en trea.
Innan vi tog tåget hem igen så mötte vi upp Kathy och några av hennes tyska vänner (det var mycket tyskt för mig idag) utanför Trinity College och gick till Temple Bar på en drink. Kom hem vid tolvslaget och var rejält trött. Trots det gick det helt okej att vakna idag ändå och börja jobba, och jag snoozade bara i en halvtimme!

...och så en liten kom-i-håg-notering till mig själv; jag är skyldig Denis tjugo cent för mjölken jag köpte i hans butik idag, eftersom jag inte hade tillräckligt med cash. Ge tjugo cent nästa gång jag ser honom!

And that was it for today, folks.

2 kommentarer:

  1. Oh she is beautiiiful :D
    She really is! And yesterday was such a great day ;) Especially the evening ! I mean i can't understand what u wrote in ur blog but i understand templebar ;) and trinity collage :D
    yeah i'm a detektive ;)

    SvaraRadera
  2. Haha :D yeah, she is a pretty one, isnt she!
    hihi, good 4 u that u can at least understand a few words, so u can maybe have a guess what im talkin about :''D it was a good day yesterday, mhmm!

    SvaraRadera