lördag 6 februari 2010

Later you'll carry me home

Det är inte första gången jag funderar på om jag verkligen kan vara allergisk mot hundar. Efter att nu kommit hem från ett hus fullt med hundar överallt, kan jag konstatera att min kropp reagerar med att det känns tungt att andas (har liksom en obehaglig klump i halsen), jag snörvlar en aning och så kliar det lite här och där. Det är ju inte särskilt lovande, eller hur?
Det är bara med hundar jag märker av detta. Varför jag inte känner likadant i närheten av andra djur är ett mysterium. Det blir ju inte bättre av att jag sedan vägrar inse detta faktum och gosar ner mig med de små söta hundarna i soffan. Domt hovo får kroppin liid, ännu en gång!

Sötaste Jack Russell terriern Trixie och jag myste länge.
Sarah i soffan! Den som gissar rätt på hur många hundar som syns på bild får en puss av mig!

3 kommentarer:

  1. Jo, de e ett tag sen vi setts nu. :) Men kanske vi råkar varann i vimlet om du råkar va i Vasa nångång. :P

    SvaraRadera
  2. Brukar läsa en del utlandsbloggar. Jag besökte annars Dublin i somras och tog en tur i Wicklow-bergen. Vackert! - En annan nystartad Irland-blogg från Ö-botten är http://bloggen.fi/annasstudieliv/ . Hittade din blogg via Stinas sida.

    SvaraRadera