tisdag 23 februari 2010

Nine weeks left

Ett till inlägg får det nog bli ändå, för jag kom plötsligt ihåg att mamma skickade ett sms idag och skrev att hon nu bokat mitt flyg hem. Tidigt på morgonen den 27:e april lämnar mitt flyg de gröna dalarna i Irland, för att landa i ett vårigt Finland. Det betyder alltså att jag om exakt nio veckor befinner mig hemma hos min familj (som samma dag återvänder från en veckas semester i Rom, Italien) i Gerby igen. Chefen försäkrade mig om att de nio veckorna kommer att flyga förbi snabbt som tusan, och jag är rädd att han har rätt. Jag kommer alldeles för snart att lämna mitt älskade Irland bakom mig, och jag tycker inte alls om det.

Och så har det regnat och snöat och varit hemskt väder här i landet idag, och det tycker jag inte heller om.

1 kommentar:

  1. Wow! Vilken fantastisk chans att få bo i Irland. Det är helt klart ett av mina drömställen på denna jord. Vad gör du därborta?

    SvaraRadera