söndag 28 februari 2010

I'm going back to bed

Som sagt i tidigare inlägg så blev det en helkväll framför teven. Passade även på att läsa några kapitel till ur Stieg Larsson's kriminalroman "Män som hatar kvinnor", som jag fick i julklapp av min syster. När jag blev hungrig plockade jag åt mig av valfri föda från kylskåpet, och det blev i form av en toasted ham-cheese-coleslaw-sandwich*, jordgubbar och glass. Dryck för kvällen var sparkling water* och en kopp te, samt ett glas med champagne (förmodligen en dyr variant) som blev över när föräldrarna till ungarna skyndade iväg till sin hunt ball*.
De kom hem runt 02:20 am, och då var jag rejält trött... lunkade upp tillbaka till min egen lya och slängde mig ner i sängen och somnade inom några minuter. Nu har jag morgonfodrat hästarna, och på chefens order ska jag krypa tillbaka ner under täcket i någon timme till! Jag klagar inte!

* Jag orkar inte försöka komma på passande översättningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar