tisdag 16 november 2010

Baked potato and b-day party

Veronika och jag gjorde ett besök på Netto, och har nu fyllt på kylskåpet med föda igen. Vi blev sugna på bakad potatis till middag, så sådana ligger som bäst och blir varma och mjuka i ugnen. Yummie!

På fredag är det ju som sagt min 21:a födelsedag, och det tänkte jag fira med att bjuda hem några kompisar och fixa någon liten middag, dricka några glas vin, kanske shotta lite och sedan dra ut i Malmös nattliv. Så då återstår frågan till mina gäster (ni vet vilka ni är, och om någon annan också vill komma - säg till, the more the merrier); vad vill ni äta? Något litet och enkelt, tre rätters middag, eller bara chips och snacks?
Självklart förväntar jag mig svindyra födelsedagspresenter och buketter med rosor i utbyte. Nä, skämt åsido, kom som ni är, men ta med eget dricka! Det är ert umgänge jag vill ha, skit i presenter, ok?

10 kommentarer:

  1. tre rätters är väl lite att ta i. Något gott och enkelt, så du slipper stå vid spisen hela tiden på din dag! Bjud på din favoritmat vettja :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kikat lite på din blogg (sträckläst, hah)
    Och skulle uppskatta om du kanske hade lust att berätta lite mer om stället du var på o jobbade på Irland! Om du kan rekomendera det också, osv.
    Kom hem från Irland, Limerick, för ca 1 månad sen, var tänkt att jag skulle stanna 1 år om det funkade, vilket det tyvärr inte gjorde då vi fick jobba ihjäl oss osv, inget var som det vi kom överrens om innan jag åkte dit!
    Men fick ändå blodad tand på det där underbara landet, o skulle verkligen uppskatta om du hade lust att berätta lite mer, som sagt!
    Stor kram
    /Emma

    emma.lidberg@live.se

    SvaraRadera
  3. Sara, just nu lutar det lite mot kyckling och klyftpotatis tror jag, men får se ;) tre rätters blir det knappast, hihi :D

    Emma, ooh, kul att höra! Ska skriva dig ett mail på en gång. :)

    SvaraRadera
  4. Vi är enkla människor som äter enkel mat. Ska bli trevligt m lite fest Malin. Kommer jag va äldst eller??;)

    SvaraRadera
  5. Ja, Emma, du kommer vara äldst, som vanligt :D fast vi blir inte så många, kanske 5-6 tjejer bara, som det ser ut just nu iallafall ;) har inte råd att mätta fler magar än så, haha!

    SvaraRadera
  6. Grattis till dej på förhand, som min svärfar brukar säga: jaaaa, 21...den är en anmärkningsvärd ålder....." fast så där säger han ju varje år =)

    SvaraRadera
  7. Haha, tack Linda! Janå visst, int e de varje dag man blir 21 ;)

    SvaraRadera
  8. Ja vist var han fin. Det var 140 :)

    SvaraRadera