måndag 15 november 2010

Måndagens rapport från Västra Hamnen

I brist på andra aktiviteter tänkte jag ge er en liten uppdatering av min dag. Läste om Old English ur min pdf-bok, sen en uppfräschande dusch, varefter jag tog på mig min nya, tjocka och mysiga stickatröja från Topshop och traskade ut till busshållplatsen och åkte in till Entré vid Värnhem. Köpte mig en ny dagkräm från Lumene och åt smaskig wok med kyckling och cashewnötter till lunch. Buss in till Centralen och så vidare till skolan och en lektion i Global Language och allt vad det innebär, med external och internal history of Old English och sånt. Intressant, men en aning svårt att greppa!
Nu befinner jag mig i skolans bibliotek med en vanilla latté från Barista, i väntan på kvällens körövning. He va he!

PS. Dagens irritationsmoment; stor, ful, röd finne vid övre läppen. Tar ont och förstör mitt för dagen annars ganska så fina yttre (good hair day). Ber till de högre makterna att den förintas tills morgondagen.

4 kommentarer:

  1. sätt på den sån där herpesplåster och måla över med fin läppstift, eller ligger den för högt upp?? då kan du ju plåstra och måla med kajalpenna....skönhetsfläck vet du =)

    SvaraRadera
  2. Haha, tack för tipset! Låter som om du kan såntdär du ;)

    SvaraRadera
  3. Vassågod bara, Hade turen att klara mej utan finnar till 26 år åldern med man fick lära sig lite knix och trix med alla hormonattacker under graviditeten!

    SvaraRadera
  4. Oj, sån lyx... själv led jag så mycket av min tonårsacne att jag åt medicin mot de. Har fortfarande ganska ärrad hy, men på senare år har ja iaf haft hundra ggr bättre hy än vad jag hade då! :O

    SvaraRadera