måndag 8 november 2010

First course in school done

Yes yes yes, nu är jag äntligen klar med sista inlämningsuppgifterna till första kursen och de ligger nu i min bedömningsportfolio och väntar på att bli betygsatta! Vilken skön känsla.
Satte mig ner i skolans bibliotek med Ulrika och klurade på uppgifterna en stund, eftersom det är deadline idag. Så länge jag får saker gjort i tid gör det väl inget om det är i sista stund, eller hur? Det är ju på det tankesättet jag klarat mig igenom de 12 första åren i skolan, så varför ändra på det nu liksom. Hehe.

På förmiddagen tog jag bussen ut till Södra Sallerup och hälsade på lilla familjen på Lindgården. Helt underbar gård! De har hästhotell där, så det lastas av och på föl, unghästar och hingstar lite hela tiden. Jag var där för att provrida deras fullblodsvalack, vid namn Bläddeprinsen. Superfin och lagom stor kille, med massa energi! Jag och hans ägare Ylva (som har en fin dressyrhäst hon tävlar med och ägnar all uppmärksamhet åt) red ut på en trevlig skrittrunda i de fantastiska omgivningarna, med särskilt utmärkta ridvägar. Blädde var fin och framåt och tog några glädjeskutt nu som då, och innan jag satt upp provade han mig rätt ordentligt och vägrade stå still... Trevlig häst ändå! Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Hmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar