måndag 11 april 2011

500 mg + 500 mg = 1 g

Jag kom mig aldrig upp ur sängen imorse för att cykla till skolan. Det gick helt enkelt inte. Kroppen sa ifrån redan klockan 8, och en timme senare var det tio gånger värre än det var då. Det är dags för lingonveckan igen... hurra för killer-mensvärk!
Så jag tryckte i mig två stycken värktabletter (Panadol, á 500 mg/styck) och har legat och vridit och vänt på mig, våndats, frusit och svettats under täcket sedan dess. Och så NU börjar det äntligen släppa lite och jag kan känna att jag lever igen. Dags att sätta igång med pluggandet igen då kanske?

Hoppas ni andra haft en bättre start på måndagen än vad jag har haft.

5 kommentarer:

  1. Den där varianten av elände är jag förskonad från - däremot händer det att jag vaknar av att jag håller på och blöder ner sängen, och det är lika vedervärdigt varje gång. Jag verkligen avskyr det där dygnet när jag tror att jag ska förblöda, och frågan är om jag inte hellre skulle byta bort den mot rejäl mensvärk - det känns som om den är lättare att medicinera bort.

    SvaraRadera
  2. Usch ja, lite jobbigt att hålla på o blöda ner sängen, det har tack och lov inte hänt mig på nåt år nu! Då har jag nog nästan hellre rejäl mensvärk... den varar ändå en eller max två dagar... Jobbigt att hålla på och tvätta ju :)

    SvaraRadera
  3. Fy vad trist, hoppas du mår bättre snart. However, du missade INGENTING i skolan alls. Vi spenderade två timmar med att gå igenom uppgifterna vi skulle ha gjort tills idag, som inte var särskilt svåra heller, men folk (och läraren..) var bara så sega. Så ja, grattis till dig som slapp vara där! :)

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att höra, Jessica! Nu har jag lite bättre samvete ;) låter inte alls särskilt givande detdär. Jag får nöja mig med att gå igenom uppgifterna på Rönnens gräsmatta med Ulrika istället, "äsch" :D

    SvaraRadera
  5. Usch sån mensvärk är totalt onödigt! :( Själva mensen i sig är ju tillräckligt jobbig, man tycker man kunde få slippa smärtan!

    SvaraRadera