tisdag 19 april 2011

Another lovely day gone by

Jag finner nästan inga ord för hur trevligt jag har haft det ute på stallet denna eftermiddag och kväll! Kom dit vid fyra, lagom för att se två finska travhästar lastas ur av en typisk sur finsk gubbe som inte sa ett ord, sedan mockade jag tre boxar och hängde med de andra hästtjejerna en stund. Sedan blev jag bjuden på mat av Ylva och Daniel, och fick sitta på verandan i solen och busa med deras lillkille och äta årets första grillmat och dricka en cider och skratta och prata om allt och lite till. När vi var mätta och hade plockat undan från bordet, så gick jag och Ylva ut till stallet igen och gjorde i ordning Blädde och Ricardo och red ut på en skön terrängtur i solens sista strålar. Väl hemma på gården igen kvällsfodrade vi och så tog jag bussen hem igen och för ungefär en halvtimme sedan klampade jag åter in genom lägenhetsdörren.

Alla på stall Lindgården är så otroligt härliga och trevliga människor, och timmarna där bara flyger förbi! Det finns alltid så mycket att göra, hästarna är så fina och det är så himla roligt att bara vara, på en gård som dessutom inte bara är mysig, utan ruskigt snygg och välstädad också. Bästa stallet i Malmö, jepp jepp!

3 kommentarer:

  1. sv: jaaa, jag hoppas verkligen att svenskan kommer att klara sig i finland :(

    .. och du verkar ha haft en mysig dag :D saknar dig hjärtat!!! <3

    SvaraRadera
  2. Jag kan hålla med dig om att det är det bästa stallet i Malmö.

    Hade praktik där för många år sedan, fram till 2001 tror jag. På den tiden ägdes gården av en Tom Larsen, men den köptes senare av Daniel!

    SvaraRadera
  3. Sv: Nä, det kanske är ovanligt, men jag har sökt på Lindgården ibland i hopp om att hitta några av de som hade hästar när jag var där.

    Dock är det lite svårt eftersom jag glömt namn på både personer och hästar :P

    SvaraRadera