tisdag 26 april 2011

Bråda dagar

Idag har jag haft fullt upp. Sov rätt länge, till typ kvart i tio, när Daniel (ägaren av stallet) sen ringde och väckte mig och tyckte att jag borde ha varit vaken i flera timmar redan, hrm.
Vid tolv var jag och Ulrika i skolan. Satt först ute och solade och läste lite, men blev tvungna att gå in för att det var för varmt (!!). Föreläsning mellan ett och tre; lite mera phonetics och syllables med vår kära brittiske lärare.
Vid fyra var jag ute i stallet. Hämtade in pållarna, hjälpte till med att slå ner lite staket, gjorde Blädde fin och blänkande och gick sedan in till Ylva och Daniels för att än en gång äta lite middag med dem. Gott gott. Därefter red jag och Ylva ut i kvällssolen.

Jag kom hem för ca 40 minuter sedan, och nu börjar det bli dags att krypa till sängs. Skola mellan tio och tolv imorgon, sedan födelsedagslunch för Ulrika, vars tur det nu är att lämna tonåren bakom sig! Senare på eftermiddagen tar jag tåget/bussen ut till underbara Ljungbyhed och hälsar på Linn. Bråda dagar, minsann! But I like it.

And did you know that I still miss you sometimes?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar