onsdag 6 april 2011

English grammar and phonetics and stuff

Denna gråa och småstormiga morgon vaknade jag definitivt upp på fel sida av sängen; riktigt sur och butter var jag! Jag skyller på vädret. När jag sedan cyklade iväg till skolan (hade föreläsning mellan 10 och 12) hade jag självklart motvind också. Kul.

Efter dagens grammatik-föreläsning gick jag och åt pizza till lunch, tillsammans med Ulrika och Jessica, för det hade jag suktat efter i ett par timmar och var fast besluten om att äta. Gott och flottigt! Cyklade sedan hem igen och via posten och hämtade ut terminens fyra sista nödvändiga skolböcker, samt en extra roman som jag beställde med för en ynka tia. Resten av eftermiddagen ska nu därför tillägnas plugget. Grammatik och fonetik - here I come!

Såhär fint och blått var det på marken i kyrkogården mitt i stan! Mys!

De nya böckerna... ser de inte sjukt spännande och inspirerande ut, så säg?

2 kommentarer:

  1. Hundraåringen var faktiskt en helt bra bok.. :) Sådär lagom rolig och enkel att läsa. :)

    SvaraRadera
  2. Sv: Jag hade inte hört talas om boken förrän jag läste om den i nån blogg. Läste den före jul.

    Jo, jag gillar Stockholm jättemycket, så skönt att komma bort och se något annat. Njaa, det blev sist och slutligen inte så mycket shopping. Vi var så trötta efter att ha sovit för få timmar och kommit iland tidigt. Men jag är nöjd, med de få saker jag fick med mig hem. :)

    SvaraRadera