torsdag 7 april 2011

Hästar, hästar, hästar och mat och vin

En heldag med hästarna och människorna på stall Lindgården blev det idag. Tog bussen ut dit till halv 12, och kom hem för en kvart sedan!

Började med att mocka tre boxar, sedan gick jag och hämtade en busig Bläddeprins i hagen och red ut i vinden som blåste ca 15m/s, och det var inte speciellt jätteroligt för vi kunde knappt skritta rakt tack vare vinden. Men men, lite motion fick vi!
Sedan kom Ylva hem och så fixades hennes häst Ricardo i ordning, och så följde jag med henne på dressyrträning till Skurup. Det var trevligt, och ridhuset på Skönabäck Säteri var verkligen superfint! Jag hade även med systemkameran, så det dyker nog upp några foton lite senare.
Körde sedan tillbaka till gården igen och kvällsfodrade, och sedan blev jag bjuden på mat och ett glas vin hemma hos Ylva och Daniel och deras lille Teodor. Nu är jag mätt, lite mjuk efter alkoholen, och fram för allt väldigt nöjd efter ännu en mycket trevlig dag där ute på landet. Fick även en förfrågan om att ta hand om gården och hästarna under Valborgs-helgen, så det ska jag fundera på. Har ju ändå inget planerat...

Kanske jag skulle gå och lägga mig tidigt ikväll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar