måndag 18 april 2011

I'm about to lose control

Detta är en sorgens och glädjens dag. Sorglig är den för att vi finländare vaknar upp till ett omskakat och förändrat fosterland, i och med Sannfinländarnas stora vinst i riksdagsvalet, men samtidigt är jag ganska glad idag ändå för det återigen är strålande solsken (termometern på balkongen visade 31°C i solen) och jag ska till stallet för att mocka och rida ut. En annan sak att vara glad över är att min familj anländer till Skåne på torsdag, så då ska vi åka vidare över bron till Köpenhamn och tillbringa påskhelgen där, och finfint väder är utlovat! Hur bra är inte det?

Jag hade egentligen tänkt ta bussen som gick nu 11:16, men när jag väl cyklat kilometern till busshållplatsen kom jag på att jag glömt busskortet hemma... Så då fick jag cykla tillbaka och hämta det och blir nu tvungen att vänta på nästa buss som går 12:16. Jaja, elämä on!

PS. Facebook-gruppen jag nämnde igår, "EI perussuomalaiselle Suomelle", har nu 46 000 medlemmar och siffran ökar ständigt! Det är många som är arga nu.

2 kommentarer:

  1. andrea.papper.fi18 april 2011 kl. 22:46

    jag tror de är sannfinländarna är kappvändare och inte kommer att få nånting till stånd. det är iallafall vad jag har intalat mig själv hela dan. och tacka alla som rösta på kokoomus och sdp så de är större ;).

    SvaraRadera
  2. ja vi håller tummarna för de! men no e de ju lite skrämmande att nästan en femtedel av Finlands befolkning e rasister.

    SvaraRadera