måndag 25 april 2011

Men grattis ändå

Ulrika ringde och tyckte att vi skulle åka och överraska vår vän och klasskamrat Emma, som fyllde år idag.

Sagt och gjort; vi köpte med oss varsin cheeseburgermeal från BK och hoppade på första bästa tåg.

Fyrtio minuter senare var vi framme i ett soligt Helsingborg! Glada, busiga och förväntansfulla!

Så började vi vår vandring mot födelsedagsflickans lägenhet.

Vi köpte lite snacks/godis och plockade (ehum, typ iaf) lite blommor och gick och satte oss utanför Emmas lägenhet i hopp om att hon skulle dyka upp förr eller senare.

Fast ingen Emma kom varken ut eller in. Blev tvungna att ringa upp och fråga var hon höll hus.

Svaret vi fick var icke tillfredsställande; hon var borta hos sina föräldrar och skulle inte komma hem än på ett bra tag. Jaha. Jaja. Då fick hon inga chokladfingrar då! Men grattis ändå!

3 kommentarer:

  1. ni e för jävla fina ni två alltså. Jag borde ha skrivit på min blogg var jag befann mig så hade ni vetat. Tar på mig detta. Men tack alltså, det var den finaste presenten idag faktiskt=)

    SvaraRadera
  2. Är du glad, är vi glada! Och vi hade ganska roligt ändå, FAST vår mission blev incomplete ;) fina blommor va? hehehe.

    SvaraRadera