lördag 9 april 2011

Put your hands up to the sound

Det blev en ridtur till underbara Almåsa igen, men denna gång i sällskap med Annika och hennes halvblodssto Elysée. Mycket galopp blev det, och vädret var inte att klaga på, så japp, jag hade ännu en mycket trevlig dag i stallet.

Innan jag åkte hem klättrade jag och Daniel upp på stallvinden och kikade på ett gammalt köksbord och fyra stolar gjort av ek, som han erbjöd mig att låna när jag flyttar till Rönnen. Jättesnällt! Om det bara passar in i den lilla studentbostaden ska jag nog ta det! De är så snälla med mig så det är inte sant... I gengäld är jag snäll tillbaka och lovar att passa gården och hästarna och hundarna över Valborgs-helgen, så de får åka söderut till värmen i några dagar, så ingen fest för min del denna glada Vappen, men det gör inget!

Och så har jag ju röstat idag också. Det kändes fint att göra det. Var dessutom förvånansvärt många finländare som stod och köade inne i vallokalen för att få lägga sin röst i kuvertet!

Nu ska jag duscha för jag luktar.

1 kommentar: