onsdag 12 januari 2011

Ärtsoppa på burk

Oj huhhu, nu hörni är jag nog jättemätt. Jag har tryckt i mig en hel ärtsoppeburk själv, bara för att jag tyckte det var onödigt att lämna en liten slurk i botten på kastrullen. Till soppan blev det ännu två ostsmörgåsar med lördagskorv på. He va goo'!

Men jag är lite bitter, för förkylningen vägrar ge med sig. Jag hostar fortfarande sönder halsen, har ett tungt och bultande huvud och en näsa som producerar oändliga mängder snor. Någon som har en effektiv huskur att dela med sig av kanske?

6 kommentarer:

  1. Om du får tag på "snuf" som är en nästobak så ska du sniffa in lite sånt i båda näsborrarna. efter 1 minut så har du tömt både näsa och ögon på vätska!

    SvaraRadera
  2. Jag hittade det här på en bekants blogg.. Låter äckligt, men kanske det är värt att pröva.

    http://sandrazaki.blogg.se/2011/january/kurera-sig-lite.html

    SvaraRadera
  3. Mani, tror ja står över, men tack för tipset!

    Stina, det där lät onekligen effektivt! Synd att vi int har nån ingefära hemma, annars hade jag kokat upp skiten direkt. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  4. Men åååh, dela med dig lite va!? Har verkligen INGEN mat hemma. haha, typ bara mörkt bröd, men inte ens smör xD Måste nog handla imorgon!

    SvaraRadera
  5. Haha, ajdå! Ärtsoppa är billigt och gott iallafall ;)

    SvaraRadera
  6. Då jag var sjuk så funkade det bästa med att dricka varmt hela tiden. Helst Finrexin eller te med honung. C-vitamin och vitlök är ju också inte helt fel i att få i sig. Jag klarar inte av att pressa vitlök i dricka, utan jag lägger helt enkelt sjukt mycket vitlök i maten istället. :D

    Krya på dig!

    SvaraRadera