måndag 10 januari 2011

Written assignment deadline

Dum som jag är har jag inte skrivit nåt alls på uppsatsen till lang./lit.-kursen och därför får jag nu sitta här och våndas och tvinga mig till att skriva minst 700 ord. Det ska vara inlämnat innan klockan 21 ikväll. Men Jag har ju åtta timmar på mig, så det ska nog gå vägen. Det värsta är ju alltid att få till en början...

Jag känner hur mitt liv börjar kretsa allt mer kring hästarna igen, och det gillar jag! Igår tillbringade jag nästan sju timmar ute på stall Lindgården, och mockade hela tolv boxar. Lite fika därimellan med Daniel, och sedan ut på en ridtur med en sprallig Bläddeprins och en trevlig Marielle som är medryttare på Turbo. Därefter plockade jag ännu in några hästar ur hagen, och innan jag traskade ut till bussen för att åka hem, så gick jag in till Ylva & Daniel och smuttade på en välförtjänt och utlovad after-work-drink. Ägglikör blandat med whiskey och så grädde på. Gott! Jag trivs där ute. Tillsammans med hästarna kan man bara vara, och glömma bort allt annat.

Imorgon blir det eventuellt en roadtrip till Gekås Ullared tillsammans med Anso, för lite välbehövligt snack på finlandssvenska, samt utforskning av detta omtalade varuhus. Så mycket shopping blir det tyvärr inte för min del, men jag hänger gärna med ändå.

Men först ska här skrivas uppsats. Snälla någon, giv mig motivation?

1 kommentar:

  1. Jag ska till Cran Canaria, enda plånboken tillåter.. :/ Men sol som sol, behöver värme! :D Ska med Hanna så då blir det nog toppen!!

    SvaraRadera