fredag 21 januari 2011

Come home honey

Försöker igen, denna gång med ett snabbt ihopklippt bildkollage; någon i Vasa som sett denna stora, fluffiga och helorangea katt sedan i tisdags? Han heter Bo-Göran, blir tre år i sommar och har inte setts till sedan han gick ut på morgonpromenad från mina föräldrars hus i Gerby (närmare bestämt Finnby) på tisdag denna vecka. Han är redan nu enormt saknad, och behöver tydligen hjälp för att hitta hem. Jag ber till gudarna att han inte ligger under all snö som kommit sedan dess... Snälla snälla ni, spread the word och håll ett extra öga öppet när ni rör er i Gerby med omnejd! Okej? Tack på förhand!

För denna lilla kisse är min bebis och betyder så otroligt mycket för mig. Vi sov tillsammans i princip varje natt i ett halvår, innan jag, våren 2009, flyttade utomlands och han hem till min mor och far där han fick bli utekatt. Vi vill inte förlora ännu en till katt... snälla B-G, kom hem. Nu.

Tusen tack, ni underbara och omtänksamma människor, som hjälper till att upplysa folk i er närhet om vår saknad efter B-G. Det betyder jättemycket och jag blir alldeles rörd. Tack!

5 kommentarer:

  1. En vän till oss som har två frassar, så den ena försvann förra vinter i runt 2mån. Den kom sen hem en dag väldigt ynklig och mager men i liv. Han försvann i samband med att det föll mycket snö så han hade antagligen blivit instängd i något uthus! Det finns hopp och de är väldigt kloka djur och klarar sig bättre än vad vi tror när vi saknar dem. Jag hoppas din baby hittar hem igen förr eller senare. Sen har nog mammas katt vari bort en längre tur innan han blev kastrerad och han kom hem, men de hann nog ge upp hoppet en tur! Kramar till dig Malin.

    SvaraRadera
  2. Tack för hoppfulla tankar Madde! De behövdes! Kram på dig.

    SvaraRadera
  3. Hej Malin! Läste om din katt på Linns blogg :/. Jag känner några som bor i Vasa, så jag satte upp en länk på Facebook. Jag hoppas att du får snart hem Bo-Göran igen!

    SvaraRadera
  4. Tack tack TACK, vem du nu än är! Vad jag blir glad!

    SvaraRadera
  5. Åh va snälla människor de finns!

    SvaraRadera