söndag 16 januari 2011

Explosiva fullblodsnerver

Om Bläddeprinsen hade varit min egen häst, hade han varit riktigt jävla billig idag. Skrittade ut längs med asfaltvägen, och allt gick bra, tills han i en kurva fick för sig att vända tvärt om med ett stort bocksprång. Det ville inte jag, så där stod vi, mitt på vägen, och bråkade och bockade och skyggade hit och dit. Till sist fick jag nog och gav upp, så vi gick hemåt igen. Eller nä, vi gick inte, vi dansade framåt i långsam och samlad trav/galopp, för herrejävlar vilken bomb han förvandlades till! Jag fick minsann känna på fullblodsnerverna idag. Hade han uppfört sig så den första gången jag red honom hade jag sagt tack och adjö, så det är tur för honom att jag vet att han kan uppföra sig!
Red lite på ridplan innan vi avslutade, och där var han rätt fin ändå. Det är svårt att tycka illa om hästen, fast han uppför sig som en psykopatisk clown ibland.

Just det, bilderna är tagna med min julklappstelefon, Nokia 5230!

4 kommentarer:

  1. Sv: Tackar, hon är min pärla!
    Funderar på att välja nån klatchig färg till hoppningen, då får man ju "spöka ut" sig :P

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket :-) Ja det finns många idioter..... O sen har väl alla hästar sina up and down ;-)

    SvaraRadera
  3. Söt häst! :) Jobbigt när dom bråkar med en ibland :(

    SvaraRadera