lördag 8 januari 2011

Secretariat

Ikväll har jag tittat på film. En av filmerna jag kikade på var Disney's nya om racing-legenden Secretariat. Galopphästen som än idag räknas som världens bästa. Han var helt enkelt oslagbar!
Filmen sen var också riktigt bra. Jag grät! (Den rekommenderas dock främst till hästintresserade människor.)

Jag känner mig lite extra stolt som får ta hand om och rida denna mästares barnbarn, eftersom Bläddeprinsens farfar är ingen mindre än just Secretariat. Lite häftigt är väl det? Jag ska krama om killen lite extra imorgon. För jo, jag tänker åka ut till stallet imorgon, även om min kropp och mitt huvud högst antagligen lär svettas och ta ont i protest. Blä för förkylningar!

4 kommentarer:

  1. vet inte vem hästen är men det är faktiskt jävligt ball=)

    SvaraRadera
  2. Hej du! Jag har varit datorlös nu ett tag och har inte kunnat följa din blogg som vanligt, men nu är jag back on track och ska bli bättre på att kommentera! Nu har jag även slagit på stort och startat en ny blogg, den är ännu under uppbyggnad men det kommer! :D

    SvaraRadera