tisdag 18 januari 2011

Feels like dynamite

Det blev en runda ut till Södra Sallerup idag igen, för att motionera hästjäveln. Idag fick jag även sällskap av Pauline, som hade med sig kameran! Tack för att du orkade fota! Så fort jag fått fotona av henne så ska jag bjuda på lite efterlängtade ridbilder.

Hästjäveln skötte sig rätt bra idag faktiskt. Vi red ut till en äng med bra underlag, för att jag skulle få känna på hur han verkligen är i traven och galoppen, för det hade jag hittills inte gjort. Och herrejösses, vilken kraft det är i den hästen... gammal galoppör, jo jag tackar jag! Jag vågade inte släppa honom helt, men dynamiten fanns verkligen där. Wow. När han hade lugnat ner sig travade och galopperade vi runt på en oproportionerlig volt en stund, och han var riktigt fin. Sedan skrittade vi hem. Tror inte han blev helt tillfredsställd, eftersom han inte fick springa snabbt, men lite svettig och nöjd var han allt. Det var jag med.

Edit. Det är alltså med kärlek i rösten som jag kallar Bläddeprinsen för "hästjävel". Ifall någon tog illa vid sig av mitt språk.

2 kommentarer:

  1. Ååh, vill se bilder :D

    SvaraRadera
  2. Jaa, jag vill också ha upp dem, måste bara få över dom till min data först :D

    SvaraRadera