fredag 7 januari 2011

Rysk jul

Jaha, nu kom jag hem och hade tänkt gå och sova, men frågan är om jag lyckas somna alls, eftersom det är fullt liv och rörelse hemma i lägenheten. Min rumskompis och hennes mamma är ortodoxa ryssar, och de firar tydligen sin julafton idag. Så nu är här alltså x antal ryska kvinnor som sjunger, dricker, äter och skojar. Själv är jag sjuk och trött.

Har haft en toppentrevlig dag idag! Träffade fina Anso hemifrån Österbotten först, och vi lunchade och hade det mysigt tillsammans inne i Malmö stad. Sedan åkte hon hem och jag stack vidare hem till Ulrika, och även Emma joinade. Vi handlade ingredienser på Coop och så kockade vi (eller mest Emma) till en riktig lyxmiddag. Kladdkaka (även den stod Emma för) till efterrätt och därimellan pratade vi om allt som hänt under de två veckor då vi inte setts. Tack flickor, alla tre, för en mycket bra dag!

Hur smart är det förresten att anstränga sig när man är sjuk? Och med sjuk menar jag att jag har konstant huvudvärk, snorar och i princip hostar upp mina inälvor. För jag vill så jättegärna åka ut till stallet och Bläddeprinsen imorgon, även om jag säkert helst borde stanna hemma i sängen. Eller?

2 kommentarer:

  1. sv: se till och boka tid snart då ;)

    SvaraRadera
  2. sv: Tack så jättemycket! :)

    Inspirationen kommer nog mer våren, kan säga att min inte heller är så hög för tillfället, speciellt nu under vintern :/

    SvaraRadera