tisdag 18 januari 2011

Is this me being allergic?

Jag tror att jag kanske kan vara allergisk mot hundar. Denna bild är tagen för en vecka sedan, när jag besökte min vän Anso i Sjöbo. I huset var hon bodde råkade det samtidigt som oss befinna sig minst fem hundar, och jag satt konstant och kliade mig på bröstet. Senare, när jag skulle lägga mig, upptäckte jag att det var rött och att utslag ploppat upp både på bröstet och på armarna. Förkyld var jag från förr, så jag kan inte bestämma mig för om hostan och kliandet i halsen var extra hemskt på grund av hundarna, eller bara det faktum att jag var sjuk.

Så nu undrar jag... Är inte detta typiska allergisymptom? Och borde jag göra något åt saken, eller bara strunta i det och leva vidare som förr?

10 kommentarer:

  1. om du inte lider av det desto mer, lev som vanligt! Om du tror det kommer av hundar, undvik hundar. Ävn parfym o sånt brukar kunna framkalla sånt, så var försiktig med sånt. Ät lite socker, socker är dåligt för huden!

    SvaraRadera
  2. I'm always getteing red there... dont know why!

    SvaraRadera
  3. Kan du int fara å ta ett allergitest?
    Det kostar säkert en del men..

    SvaraRadera
  4. Tack Cecci för tipsen! :)

    Nää Petra va sku de va för point me de. Ja vet ju redan att ja reagerar såhe mot hundar, int behöver ja ha de svart på vitt.

    SvaraRadera
  5. @Cessi, varför ska man äta socker om det är dåligt för huden? Eller missar jag pointen helt nu? :P

    SvaraRadera
  6. Heh, hon menade ät LITE, alltså små mängder, socker ;)

    SvaraRadera
  7. aah! (i) ja läste de som "ät (nu) lite socker" fatar doo? :D

    SvaraRadera
  8. Nå såklart ja fata, va ju däför ja föklara skillnan åt de, duuh :D

    SvaraRadera
  9. va trist och va allergisk :(

    SvaraRadera
  10. Jo, men som tur så e ja int mot katter och hästar! DÅ sku ja va lessen! Hundar klarar ja mej utan. :)

    SvaraRadera