fredag 2 mars 2012

En hel dag med hästar och solsken

Det blev visserligen omvänd ordning, men båda hästarna fick sig en tur ändå. Marika och jag red ut på en underbar långritt ända runt till Skabersjö slott, med mycket galopp och trav i den värmande vårsolen. Ungefär två timmar och fyrtio minuter var vi ute! När vi var tillbaka på gården igen sadlade jag nästa häst, och red ut i ungefär fyrtio minuter till. Så jag har med andra ord tillbringat nästan 3,5 h i sadeln idag! SÅ JÄKLA GÖTT, men är ganska lagom mör i kroppen nu, vill jag lova.



5 kommentarer:

  1. Vad jag ibland längtar efter det skånska landskapet. Jag red inte på häst på de skånska vidderna utan på cykel. Jag var med andra ord en velocipedryttare.

    SvaraRadera
  2. Älskar Skånes landskap! Att färdas på häst är snäppet bättre än cykel, vill jag påstå :)

    SvaraRadera
  3. Måste ju vara helt underbart med så långt framskriden vår! Vi har ännu stora snöhögar i södra Finland, +5 och sol i och för sig men det dröjer säkert ännu några veckor eller en månad innan vi har det lika härligt som ni!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag är inte avundsjuk ;) om en månad börjar här säkert bli grönt, hurraa!

    SvaraRadera
  5. Men jesus! Det var länge sedan jag var på sådana uteritter... kansa ska ta en RIKTIG långtur med Nellisan någon dag då =P

    SvaraRadera