fredag 2 mars 2012

Klarblå himmel och tio plus

Vädret i Malmö idag är HELT J-VLA FANTASTISKT. Klarblå himmel och tio plusgrader. Kan det bli bättre? Nja, knappast!

Började morgonen med att åka ut till Holma vid åtta, för att övningsköra lite ardennerhäst och släp igen. Denna gång var pållen ett ganska otåligt sto, vid namn Linda, men hon var fin ändå. Idag gick allt utan missöden från min sida - jag börjar känna mig mer och mer säker där bakom den breda häströven nu!

Nu har jag käkat lunch, i form av svampsoppa och bacon, och ska om tjugo minuter hoppa på bussen ut till Södra Sallerup och först rida en liten runda på Ylvas fina Ricardo, och därefter dra ut på en längre ridtur på Bläddeprinsen, tillsammans med Marika och Turbo. Vårvädret måste utnyttjas till max, helt klart. Tjingeling!


4 kommentarer:

  1. ÅÅÅH men vad härligt! Jag ska till vårdcentraken och lämna massa blod, sen har jag två snygga hästar till förfogande idag så blir lite ridning trots att jag inte är helt kry. Men åka häst i solen ska väl gå bra tycker jag ;)

    SvaraRadera
  2. Låter helt underbart - jag vill också ha vår!!

    SvaraRadera
  3. Att ha kört ardenner i Malmö stad är inte alla förunnat. Själv har jag kört finsk lanthäst (vet inte någon bättre rasbeskrivning) en gång i tiden, då som kusk i gårdens lilla lantbruk, både sommar och vinter.

    SvaraRadera
  4. Näej det är riktigt roligt att jag får chansen till detta! :) finska hästar är bra de med!

    SvaraRadera