söndag 11 mars 2012

Nu är det vår i Malmö

Idag släpade jag med systrami ut till stallet! När vi for var det klarblå himmel och fantastiskt vårväder, och medan jag mockade tre boxar fick Petra sitta ute och njuta av solen. Gissa om det inte blev grått och mulet sedan när jag var klar och skulle rida? Så jäkla typiskt. Nåja, det blev en lite kortare ridtur än planerat, men Bläddeprinsen var riktigt trevlig den stunden jag red på ridbanan. Eftersom jag hade Petra med mig så fick hon fota lite med systemkameran, wee! Kommer kanske upp några ridbilder senare, om jag orkar.
Till middag idag blev det den supermumsiga pastasåsen med lax och spenat, så nu är vi mätta och trötta. Det blir en lugn och skön söndagskväll, så vi orkar med en promenad i det utlovade solskenet imorgon.

Bläddeprinsen höll i ridspöt i munnen, som en hund, men när jag ville ha det på bild så ville inte han längre... Hrmf.

Såg även årets första tussilagon längs vägkanten! Hurra! Nu är det vår på riktigt!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar